Konkursy

Mój wymarzony zawód - regulamin konkursu

  • Urszula Woźnik-Batko
  • Published in Konkursy

II Międzyszkolny Konkurs na Prezentację Multimedialną

Mój wymarzony zawód"

REGULAMIN

I. INFORMACJE OGÓLNE

  1. Organizatorem konkursu jest Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Sułkowicach – reprezentowany przez Komitet Organizacyjny konkursu w składzie: mgr Waldemar Wolski (Dyrektor), mgr Marta Biernat, mgr Agata Kęsek–Olesek, mgr Urszula Woźnik–Batko, mgr Tadeusz Pelc i mgr Jan Płoszczyca.

  2. Zasady konkursu określa niniejszy regulamin.

  3. Temat konkursu brzmi: „Mój wymarzony zawód”

  4. Patronat Honorowy: Józef Tomal – Starosta Powiatu Myślenickiego; Artur Grabczyk – Burmistrz Sułkowic.

  1. Patronat medialny: Gazeta Myślenicka

  2. Sponsor: PROGRA Sp. z o.o., która od ponad 15 lat zajmuje się tworzeniem specjalistycznego oprogramowania komputerowego związanego z poradnictwem zawodowym i planowaniem kariery oraz Fundacja Katalyst Education, której misją jest wyrównywanie szans wszystkich uczniów w Polsce.

  3. Konkurs będzie przeprowadzony w dwóch etapach:

I etap szkolny – do dnia 29.03.2019

II etap powiatowy – do dnia 17.04.2019

Gala Finałowa – ok. 29.05.2019

II. CELE KONKURSU

  1. Wspieranie szkół w realizacji działań z zakresu Doradztwa Zawodowego.

  2. Propagowanie idei świadomego planowania kariery edukacyjno–zawodowej.

  3. Wywołanie u uczniów refleksji na temat własnej kariery zawodowej oraz pogłębienie wiedzy o świecie zawodów.

  4. Pobudzenie zainteresowań uczniów technologią informacyjną oraz kształcenie umiejętności wykorzystywania jej w praktyce.

  5. Promowanie aktywności, wyobraźni i kreatywności uczniów oraz ich zdolności artystycznych.

  6. Pokazanie możliwości płynących z umiejętnego posługiwania się multimediami.

  7. Ujawnianie i rozwijanie uzdolnień oraz zainteresowań uczniów poprzez tworzenie własnych opracowań zadanych zagadnień.

III. WYMOGI FORMALNE

  1. Do uczestnictwa w konkursie zapraszamy uczniów:

    1. klas VIII szkoły podstawowej (kategoria I),

    2. klas III oddziałów gimnazjalnych szkół podstawowych (kategoria II),

    3. szkół ponadpodstawowych (kategoria III).

zarówno powiatu myślenickiego, jak i innych powiatów, wyłącznie za pośrednictwem szkoły.

  1. W przypadku uczniów niepełnoletnich biorących udział w konkursie wymagana jest zgoda i podpis rodziców albo prawnych opiekunów, który należy złożyć na formularzu zgłoszeniowym (załącznik nr 1). Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz pozostawienie zgłoszonych prac do dyspozycji organizatora.

  2. Prezentację należy przygotować w programie Microsoft PowerPoint lub innym programie, jednak plik winien być zapisany jako *.pptx bądź *.ppt.

  3. Uczestnik konkursu może złożyć tylko jedną pracę, która wcześniej nie była zgłaszana do konkursu.

  4. Prace należy wykonać indywidualnie.

  5. Praca powinna zawierać charakterystykę zawodu wg schematu (kolejność dowolna):

  1. nazwa i krótki rys historyczny zawodu,

  2. specyfika pracy w danym zawodzie (opis pracy, warunki pracy),

  3. kwalifikacje niezbędne do wykonywania zawodu,

  4. ścieżka edukacyjna: drogi kształcenia – szkoły, studia, kursy,

  5. wymagane cechy psychofizyczne (umiejętności, predyspozycje) i zdrowotne,

  6. możliwości zatrudnienia.

  1. Prezentacja może zawierać charakterystykę wybitnego przedstawiciela wybranego zawodu lub osoby prezentującej ten zawód z najbliższego otoczenia.

  2. Prezentacja multimedialna powinna posiadać nie mniej niż 12 slajdów i nie więcej niż 20. Technika wykonania jest dowolna (prezentacja może zawierać zdjęcia, animacje, filmy, muzykę, może być artystyczną lub humorystyczną formą przedstawienia zawodu).

  3. Prezentacja nie może zawierać słów i obrazów powszechnie uznawanych za obraźliwe.

  4. Kryteria oceny prezentacji multimedialnych:

a) zgodność treści prezentacji z hasłem przewodnim konkursu,

b) poprawność merytoryczna zamieszczonych w prezentacji informacji,

c) przejrzysty i uporządkowany układ prezentacji,

d) walory techniczne (przyjazny i czytelny interfejs, sposób wykonania z pomocą narzędzi informatycznych),

e) innowacyjność i kreatywność w podejściu do tematu,

f) ogólne wrażenie estetyczne.

  1. Autor prezentacji podpisuje się na dodatkowym, ostatnim slajdzie i podaje źródła informacji, w oparciu o które powstała prezentacja.

  2. Prace należy przesłać na adres e–mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub składać w sekretariacie ZSZiO w Sułkowicach na nośniku danych (np. płyta CD), który powinien być opisany (imię i nazwisko, szkoła, klasa, imię i nazwisko opiekuna).

  3. Jako nazwę plików należy podać temat pracy.

  4. Do konkursu mogą być zgłaszane wyłącznie prace autorstwa uczestników, nie naruszające praw autorskich osób trzecich, nigdzie uprzednio niepublikowane.

  5. Szczególnie należy zwrócić uwagę na autorskość elementów graficznych (obrazy, animacje) i multimedialnych (filmy, muzyka). Oświadczenie – załącznik nr 2.

  6. Każda szkoła do konkursu może zgłosić maksymalnie 3 prezentacje wyłonione w etapie szkolnym, jako najwyżej ocenione przez powołaną w szkole komisję oceniającą.

IV. ORGANIZACJA I PRZEBIEG KONKURSU

  1. Etap I szkolny:

  1. w konkursie biorą udział chętni uczniowie szkół;

  2. opiekę nad uczniami zainteresowanymi udziałem w konkursie obejmuje nauczyciel doradztwa zawodowego w szkole lub inny nauczyciel, specjalista, wychowawca;

  3. celem pracy opiekuna jest pomoc uczniom w określeniu swojej przyszłości zawodowej i wspieranie ich w trakcie przygotowywania pracy konkursowej.

  1. Szkolny etap konkursu jest koordynowany przez nauczyciela doradztwa zawodowego w szkole bądź szkolnego doradcę zawodowego.

  2. W szkole zostaje powołana komisja oceniająca zgłoszone prace w celu wyłonienia szkolnych laureatów na etap powiatowy – finał konkursu. Szkolna komisja sama ustala sposób i punktację oceniania prac zgodnie z podanymi kryteriami oceny prezentacji multimedialnych. Wszelkie decyzje komisji powinny być podejmowane większością głosów, np. w przypadku prac, które uzyskają taką samą ilość punktów.

  3. Trzy najwyżej ocenione prace wraz z formularzami zgłoszeniowymi (załącznik nr 1) należy dostarczyć do organizatora konkursu do dnia 29.03.2019.

  4. Oceny dostarczonych prac do II etapu dokona jury powołane przez organizatora:

  1. O zwycięstwie będzie decydować suma uzyskanych punktów od poszczególnych członków jury przyznawanych osobno za każde kryterium.

  2. Wszelkie decyzje będą podejmowane większością głosów, np. w przypadku prac, które uzyskają taką samą ilość punktów.

  3. Wszelkie kwestie dotyczące pracy komisji oraz ustaleń rozstrzyga Przewodniczący Komisji.

  1. Z rozstrzygnięcia Konkursu Komisja Konkursowa sporządzi protokół, który zostanie podpisany przez wszystkich jej członków.

  2. Dla zwycięzców etapu powiatowego – trzech pierwszych miejsc w każdej kategorii – przewidziane są nagrody rzeczowe. Mogą być także przyznane wyróżnienia.

  3. Wszyscy pozostali uczestnicy II etapu powiatowego otrzymują dyplomy uczestnictwa w konkursie oraz ewentualnie drobne upominki.

  1. Decyzje Komisji Konkursowej są ostateczne i nieodwołalne.

V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Przewidziano nagrody dla szkół, z których będą pochodzić zwycięzcy etapu finałowego. 

  2. Formularz zgłoszeniowy i regulamin konkursu wraz z dodatkowymi informacjami można bezpośrednio uzyskać od p. Jana Płoszczycy.

  3. Zgłoszenie prac na konkurs uważane będzie za uznanie warunków regulaminu, wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych uczniów oraz ich opiekunów w celach organizacji i przeprowadzenia konkursu oraz udostępnienia informacji o wynikach konkursu, a także przyjęciem do wiadomości, iż administratorem danych osobowych jest Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Sułkowicach (ul. Szkolna 34, 32-440 Sułkowice). Podanie danych jest dobrowolne, jednak konieczne do realizacji celów, w jakim zostały zebrane. To również wyrażenie zgody na przeniesienie praw autorskich w całości na rzecz organizatora.

  4. Wszystkie prace będą traktowane z największą starannością, jednak organizator nie bierze odpowiedzialności za ich ewentualne uszkodzenie podczas transportu.

  5. Ogłoszenie wyników, rozdanie nagród zwycięzcom i prezentacja prac nastąpi ok. 29.05.2019 (Dzień Samorządu Terytorialnego) na Gali Finałowej. O jej terminie organizator powiadomi telefonicznie lub pocztą elektroniczną.

  6. Uczniowie, którzy będą laureatami mogą przedstawić swoje prezentacje na forum podczas ogłoszenia wyników i wręczenia nagród zwycięzcom, przy czym organizator zobowiązuje się do stworzenia warunków niezbędnych do wizualnej prezentacji prac.

  7. Prace złożone do II etapu nie będą zwracane autorom.

  8. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do opublikowania imienia, nazwiska i informacji o zwycięzcach konkursu oraz umieszczenia tych informacji w materiałach informacyjnych i promocyjnych dotyczących konkursu.

  9. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyduje odpowiednio komisja oceniająca w etapie szkolnym i jury powołane w etapie powiatowym.

  10. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminów podanych w regulaminie. Wszelkie informacje o ewentualnych zmianach będą podawane telefonicznie lub pocztą elektroniczną Dyrekcji/nauczycielom doradztwa zawodowego.

Załącznik nr 1 do Regulaminu II Międzyszkolnego Konkursu na Prezentację Multimedialną pt. „Mój wymarzony zawód”

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

do udziału w Konkursie na Prezentację Multimedialną

Mój wymarzony zawód”

1. Nazwa szkoły, e – mail : ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

2. Nazwisko i imię nauczyciela (opiekuna): ……………………………………………….................................................................................................

3. Nazwisko i imię ucznia, klasa: ……………………………………………………………………………….................................................................................

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

4. Tytuł prezentacji multimedialnej: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………….................................................................................................

Oświadczam, iż znam postanowienia regulaminu konkursowego i w pełni go akceptuję. Oświadczam, iż jestem jedynym autorem pracy konkursowej.

…………………………………………………………………………..

Czytelny podpis uczestnika konkursu

Wyrażam zgodę na udział mojego dziecka w konkursie „Mój wymarzony zawód”, którego organizatorem jest ZSZiO w Sułkowicach. Niniejszym oświadczam, iż znam postanowienia regulaminu konkursowego i w pełni go akceptuję.

…………………………………………………………………………….

Czytelny podpis rodzica/prawnego opiekuna

…………………………………………………………………………..

Czytelny podpis nauczyciela/opiekuna

…………………………………………………………………………..

Podpis dyrektora szkoły

Załącznik nr 2 do Regulaminu II Międzyszkolnego Konkursu na Prezentację Multimedialną pt. „Mój wymarzony zawód”

………………………………………………………………………………………………………..

Nazwisko i imię ucznia

………………………………………………………………………………………………………….

Nazwa szkoły

………………………………………………………………………………………………………….

Adres

…………………………………………………………………………..…………………………….

OŚWIADCZENIE

Świadomy/a odpowiedzialności oświadczam, że moja praca konkursowa pod tytułem:

…………………………………………………………………………………………………..........................................................................................................................

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

przedłożona w Konkursie na Prezentację Multimedialną

Mój wymarzony zawód”

została wykonana przeze mnie osobiście. Oświadczam, że praca nie narusza praw autorskich w rozumieniu ustawy z 04.02.1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz. U. 24 poz. 83 ) oraz dóbr osobistych chronionych prawem cywilnym. Oświadczam, że wyżej wymieniona praca nie zawiera danych i informacji, które zostały uzyskane w sposób niedozwolony prawem.

……………………………………………….

Podpis ucznia

Kontakt

Rekrutacja

Życie szkoły