Mój wymarzony zawód - regulamin konkursu
- Urszula Woźnik-Batko
- Published in Konkursy
II Międzyszkolny Konkurs na Prezentację Multimedialną
„Mój wymarzony zawód"
REGULAMIN
I. INFORMACJE OGÓLNE
-
Organizatorem konkursu jest Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Sułkowicach – reprezentowany przez Komitet Organizacyjny konkursu w składzie: mgr Waldemar Wolski (Dyrektor), mgr Marta Biernat, mgr Agata Kęsek–Olesek, mgr Urszula Woźnik–Batko, mgr Tadeusz Pelc i mgr Jan Płoszczyca.
-
Zasady konkursu określa niniejszy regulamin.
-
Temat konkursu brzmi: „Mój wymarzony zawód”
-
Patronat Honorowy: Józef Tomal – Starosta Powiatu Myślenickiego; Artur Grabczyk – Burmistrz Sułkowic.
-
Patronat medialny: Gazeta Myślenicka
-
Sponsor: PROGRA Sp. z o.o., która od ponad 15 lat zajmuje się tworzeniem specjalistycznego oprogramowania komputerowego związanego z poradnictwem zawodowym i planowaniem kariery oraz Fundacja Katalyst Education, której misją jest wyrównywanie szans wszystkich uczniów w Polsce.
-
Konkurs będzie przeprowadzony w dwóch etapach:
I etap szkolny – do dnia 29.03.2019
II etap powiatowy – do dnia 17.04.2019
Gala Finałowa – ok. 29.05.2019
II. CELE KONKURSU
-
Wspieranie szkół w realizacji działań z zakresu Doradztwa Zawodowego.
-
Propagowanie idei świadomego planowania kariery edukacyjno–zawodowej.
-
Wywołanie u uczniów refleksji na temat własnej kariery zawodowej oraz pogłębienie wiedzy o świecie zawodów.
-
Pobudzenie zainteresowań uczniów technologią informacyjną oraz kształcenie umiejętności wykorzystywania jej w praktyce.
-
Promowanie aktywności, wyobraźni i kreatywności uczniów oraz ich zdolności artystycznych.
-
Pokazanie możliwości płynących z umiejętnego posługiwania się multimediami.
-
Ujawnianie i rozwijanie uzdolnień oraz zainteresowań uczniów poprzez tworzenie własnych opracowań zadanych zagadnień.
III. WYMOGI FORMALNE
-
Do uczestnictwa w konkursie zapraszamy uczniów:
-
klas VIII szkoły podstawowej (kategoria I),
-
klas III oddziałów gimnazjalnych szkół podstawowych (kategoria II),
-
szkół ponadpodstawowych (kategoria III).
-
zarówno powiatu myślenickiego, jak i innych powiatów, wyłącznie za pośrednictwem szkoły.
-
W przypadku uczniów niepełnoletnich biorących udział w konkursie wymagana jest zgoda i podpis rodziców albo prawnych opiekunów, który należy złożyć na formularzu zgłoszeniowym (załącznik nr 1). Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz pozostawienie zgłoszonych prac do dyspozycji organizatora.
-
Prezentację należy przygotować w programie Microsoft PowerPoint lub innym programie, jednak plik winien być zapisany jako *.pptx bądź *.ppt.
-
Uczestnik konkursu może złożyć tylko jedną pracę, która wcześniej nie była zgłaszana do konkursu.
-
Prace należy wykonać indywidualnie.
-
Praca powinna zawierać charakterystykę zawodu wg schematu (kolejność dowolna):
-
nazwa i krótki rys historyczny zawodu,
-
specyfika pracy w danym zawodzie (opis pracy, warunki pracy),
-
kwalifikacje niezbędne do wykonywania zawodu,
-
ścieżka edukacyjna: drogi kształcenia – szkoły, studia, kursy,
-
wymagane cechy psychofizyczne (umiejętności, predyspozycje) i zdrowotne,
-
możliwości zatrudnienia.
-
Prezentacja może zawierać charakterystykę wybitnego przedstawiciela wybranego zawodu lub osoby prezentującej ten zawód z najbliższego otoczenia.
-
Prezentacja multimedialna powinna posiadać nie mniej niż 12 slajdów i nie więcej niż 20. Technika wykonania jest dowolna (prezentacja może zawierać zdjęcia, animacje, filmy, muzykę, może być artystyczną lub humorystyczną formą przedstawienia zawodu).
-
Prezentacja nie może zawierać słów i obrazów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
-
Kryteria oceny prezentacji multimedialnych:
a) zgodność treści prezentacji z hasłem przewodnim konkursu,
b) poprawność merytoryczna zamieszczonych w prezentacji informacji,
c) przejrzysty i uporządkowany układ prezentacji,
d) walory techniczne (przyjazny i czytelny interfejs, sposób wykonania z pomocą narzędzi informatycznych),
e) innowacyjność i kreatywność w podejściu do tematu,
f) ogólne wrażenie estetyczne.
-
Autor prezentacji podpisuje się na dodatkowym, ostatnim slajdzie i podaje źródła informacji, w oparciu o które powstała prezentacja.
-
Prace należy przesłać na adres e–mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub składać w sekretariacie ZSZiO w Sułkowicach na nośniku danych (np. płyta CD), który powinien być opisany (imię i nazwisko, szkoła, klasa, imię i nazwisko opiekuna).
-
Jako nazwę plików należy podać temat pracy.
-
Do konkursu mogą być zgłaszane wyłącznie prace autorstwa uczestników, nie naruszające praw autorskich osób trzecich, nigdzie uprzednio niepublikowane.
-
Szczególnie należy zwrócić uwagę na autorskość elementów graficznych (obrazy, animacje) i multimedialnych (filmy, muzyka). Oświadczenie – załącznik nr 2.
-
Każda szkoła do konkursu może zgłosić maksymalnie 3 prezentacje wyłonione w etapie szkolnym, jako najwyżej ocenione przez powołaną w szkole komisję oceniającą.
IV. ORGANIZACJA I PRZEBIEG KONKURSU
-
Etap I szkolny:
-
w konkursie biorą udział chętni uczniowie szkół;
-
opiekę nad uczniami zainteresowanymi udziałem w konkursie obejmuje nauczyciel doradztwa zawodowego w szkole lub inny nauczyciel, specjalista, wychowawca;
-
celem pracy opiekuna jest pomoc uczniom w określeniu swojej przyszłości zawodowej i wspieranie ich w trakcie przygotowywania pracy konkursowej.
-
Szkolny etap konkursu jest koordynowany przez nauczyciela doradztwa zawodowego w szkole bądź szkolnego doradcę zawodowego.
-
W szkole zostaje powołana komisja oceniająca zgłoszone prace w celu wyłonienia szkolnych laureatów na etap powiatowy – finał konkursu. Szkolna komisja sama ustala sposób i punktację oceniania prac zgodnie z podanymi kryteriami oceny prezentacji multimedialnych. Wszelkie decyzje komisji powinny być podejmowane większością głosów, np. w przypadku prac, które uzyskają taką samą ilość punktów.
-
Trzy najwyżej ocenione prace wraz z formularzami zgłoszeniowymi (załącznik nr 1) należy dostarczyć do organizatora konkursu do dnia 29.03.2019.
-
Oceny dostarczonych prac do II etapu dokona jury powołane przez organizatora:
-
O zwycięstwie będzie decydować suma uzyskanych punktów od poszczególnych członków jury przyznawanych osobno za każde kryterium.
-
Wszelkie decyzje będą podejmowane większością głosów, np. w przypadku prac, które uzyskają taką samą ilość punktów.
-
Wszelkie kwestie dotyczące pracy komisji oraz ustaleń rozstrzyga Przewodniczący Komisji.
-
Z rozstrzygnięcia Konkursu Komisja Konkursowa sporządzi protokół, który zostanie podpisany przez wszystkich jej członków.
-
Dla zwycięzców etapu powiatowego – trzech pierwszych miejsc w każdej kategorii – przewidziane są nagrody rzeczowe. Mogą być także przyznane wyróżnienia.
-
Wszyscy pozostali uczestnicy II etapu powiatowego otrzymują dyplomy uczestnictwa w konkursie oraz ewentualnie drobne upominki.
-
Decyzje Komisji Konkursowej są ostateczne i nieodwołalne.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Przewidziano nagrody dla szkół, z których będą pochodzić zwycięzcy etapu finałowego.
-
Formularz zgłoszeniowy i regulamin konkursu wraz z dodatkowymi informacjami można bezpośrednio uzyskać od p. Jana Płoszczycy.
-
Zgłoszenie prac na konkurs uważane będzie za uznanie warunków regulaminu, wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych uczniów oraz ich opiekunów w celach organizacji i przeprowadzenia konkursu oraz udostępnienia informacji o wynikach konkursu, a także przyjęciem do wiadomości, iż administratorem danych osobowych jest Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Sułkowicach (ul. Szkolna 34, 32-440 Sułkowice). Podanie danych jest dobrowolne, jednak konieczne do realizacji celów, w jakim zostały zebrane. To również wyrażenie zgody na przeniesienie praw autorskich w całości na rzecz organizatora.
-
Wszystkie prace będą traktowane z największą starannością, jednak organizator nie bierze odpowiedzialności za ich ewentualne uszkodzenie podczas transportu.
-
Ogłoszenie wyników, rozdanie nagród zwycięzcom i prezentacja prac nastąpi ok. 29.05.2019 (Dzień Samorządu Terytorialnego) na Gali Finałowej. O jej terminie organizator powiadomi telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
-
Uczniowie, którzy będą laureatami mogą przedstawić swoje prezentacje na forum podczas ogłoszenia wyników i wręczenia nagród zwycięzcom, przy czym organizator zobowiązuje się do stworzenia warunków niezbędnych do wizualnej prezentacji prac.
-
Prace złożone do II etapu nie będą zwracane autorom.
-
Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do opublikowania imienia, nazwiska i informacji o zwycięzcach konkursu oraz umieszczenia tych informacji w materiałach informacyjnych i promocyjnych dotyczących konkursu.
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyduje odpowiednio komisja oceniająca w etapie szkolnym i jury powołane w etapie powiatowym.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminów podanych w regulaminie. Wszelkie informacje o ewentualnych zmianach będą podawane telefonicznie lub pocztą elektroniczną Dyrekcji/nauczycielom doradztwa zawodowego.
Załącznik nr 1 do Regulaminu II Międzyszkolnego Konkursu na Prezentację Multimedialną pt. „Mój wymarzony zawód”
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
do udziału w Konkursie na Prezentację Multimedialną
„Mój wymarzony zawód”
1. Nazwa szkoły, e – mail : ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2. Nazwisko i imię nauczyciela (opiekuna): ……………………………………………….................................................................................................
3. Nazwisko i imię ucznia, klasa: ……………………………………………………………………………….................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
4. Tytuł prezentacji multimedialnej: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………….................................................................................................
Oświadczam, iż znam postanowienia regulaminu konkursowego i w pełni go akceptuję. Oświadczam, iż jestem jedynym autorem pracy konkursowej.
…………………………………………………………………………..
Czytelny podpis uczestnika konkursu
Wyrażam zgodę na udział mojego dziecka w konkursie „Mój wymarzony zawód”, którego organizatorem jest ZSZiO w Sułkowicach. Niniejszym oświadczam, iż znam postanowienia regulaminu konkursowego i w pełni go akceptuję.
…………………………………………………………………………….
Czytelny podpis rodzica/prawnego opiekuna
…………………………………………………………………………..
Czytelny podpis nauczyciela/opiekuna
…………………………………………………………………………..
Podpis dyrektora szkoły
Załącznik nr 2 do Regulaminu II Międzyszkolnego Konkursu na Prezentację Multimedialną pt. „Mój wymarzony zawód”
………………………………………………………………………………………………………..
Nazwisko i imię ucznia
………………………………………………………………………………………………………….
Nazwa szkoły
………………………………………………………………………………………………………….
Adres
…………………………………………………………………………..…………………………….
OŚWIADCZENIE
Świadomy/a odpowiedzialności oświadczam, że moja praca konkursowa pod tytułem:
…………………………………………………………………………………………………..........................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...
przedłożona w Konkursie na Prezentację Multimedialną
„Mój wymarzony zawód”
została wykonana przeze mnie osobiście. Oświadczam, że praca nie narusza praw autorskich w rozumieniu ustawy z 04.02.1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz. U. 24 poz. 83 ) oraz dóbr osobistych chronionych prawem cywilnym. Oświadczam, że wyżej wymieniona praca nie zawiera danych i informacji, które zostały uzyskane w sposób niedozwolony prawem.
……………………………………………….
Podpis ucznia