Kontakt

Uncategorised

Uncategorised

Młodociani pracownicy

  • Urszula Woźnik-Batko

Ocena z zajęć praktycznych młodocianego pracownika

Karta oceny - do pobrania.
Należy ją wydrukować, wypełnić i dostarczyć do szkoły.

Regulamin 2021/2022

  • Urszula Woźnik-Batko

REGULAMIN REKRUTACJI

W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH W SUŁKOWICACH

NA ROK  SZKOLNY  2021/2022

 ROZDZIAŁ I

§ 1

PODSTAWA PRAWNA

  1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zmianami).

  2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2019 r., poz. 1737).

  3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID.

  4. Rozporządzenie MEN z dnia 12 sierpnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

  5. Zarządzenie nr 5/21 Małopolskiego Kuratora Oświaty z 7 stycznia 2021 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, a także terminów składania dokumentów do publicznych szkół policealnych, publicznych branżowych szkół II stopnia i publicznych szkół dla dorosłych na terenie województwa małopolskiego na rok szkolny 2021/2022.

  6. Statut Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Sułkowicach.

§ 2

PLANOWANE TYPY SZKÓŁ DLA MŁODZIEŻY

Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Sułkowicach  organizuje przyjęcia do klas pierwszych na rok szkolny 2021/2022 w następujących typach szkół i zawodach:

I. TECHNIKUM IM. KAROLA WOJTYŁY w zawodach:

1. TECHNIK URZĄDZEŃ I SYSTEMÓW ENERGETYKI ODNAWIALNEJ

KWALIFIKACJE:

ELE.10. - MONTAŻ I URUCHAMIANIE URZĄDZEŃ I SYSTEMÓW ENERGETYKI ODNAWIALNEJ

ELE.11. - EKSPLOATACJA URZĄDZEŃ I SYSTEMÓW ENERGETYKI ODNAWIALNEJ

2. TECHNIK MECHATRONIK

KWALIFIKACJE:

ELM.03. - MONTAŻ I URUCHAMIANIE I KONSERWACJA URZĄDZEŃ I SYSTEMÓW MECHATRONICZNYCH

ELM.06. - EKSPLOATACJA I PROGRAMOWANIE URZĄDZEŃ I SYSTEMÓW MECHATRONICZNYCH

3. TECHNIK MECHANIK - obrabiarki CNC

KWALIFIKACJE:

MEC.05. - Użytkowanie obrabiarek skrawających

MEC.09. - Organizacja i nadzorowanie procesów produkcji maszyn i urządzeń

4. TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH

KWALIFIKACJE:

HGT.02. - Przygotowanie i wydawanie dań

HGT.12. - Organizacja żywienia i usług gastronomicznych

5. TECHNIK HANDLOWIEC

KWALIFIKACJE:

HAN.01. - Prowadzenie sprzedaży

HaN.02. - Prowadzenie działAń handlowych

JĘZYKI OBCE NAUCZANE W TECHNIKUM: j. angielski, j. niemiecki

PRZEDMIOT ROZSZERZONY W TECHNIKUM: matematyka

 

II. BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA kształcąca w trybie młodocianego pracownika

1. ZAWODY Z ZAJĘCIAMI PRAKTYCZNYMI REALIZOWANYMI W WARSZTATACH SZKOLNYCH:

A) MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH

KWALIFIKACJA:

MG.18. Diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych

B) OPERATOR OBRABIAREK SKRAWAJĄCYCH

KWALIFIKACJA:

MG.19.- Użytkowanie obrabiarek skrawających

2. ZAWODY Z ZAJĘCIAMI PRAKTYCZNYMI REALIZOWANYMI U PRACODAWCÓW POZA SZKOŁĄ:

C) STOLARZ, ŚLUSARZ, KUCHARZ, PIEKARZ, CUKIERNIK, FRYZJER, SPRZEDAWCA, MURARZ-TYNKARZ I INNE

W wyżej wymienionych zawodach w Branżowej Szkole I Stopnia nauka zawodu odbywa się na podstawie umowy zawartej z pracodawcami. Dla tych zawodów szkoła zapewnia realizację przedmiotów ogólnokształcących, natomiast przedmioty zawodowe teoretyczne realizowane są w formie turnusów  dokształcania teoretycznego w Centrach Kształcenia Zawodowego (cztery tygodnie w każdym roku nauki).

JĘZYK OBCY NAUCZANY W BRANŻOWEJ SZKOLE I STOPNIA: J. ANGIELSKI lub J. NIEMIECKI

§ 3

WARUNKI PRZYJĘĆ DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH

1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez Dyrektora szkoły.

2. Podstawą przyjęcia do szkoły jest lista rankingowa. Kryteria przyjęć uwzględniają łącznie:

- wyniki egzaminu ósmoklasisty,

- punkty uzyskane za oceny z zajęć edukacyjnych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej

- punkty uzyskane za inne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej.

3. Oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej przeliczane są na punkty w następujący sposób:

- za ocenę celującą - 18 pkt.;

- za ocenę bardzo dobrą - 17 pkt.;

- za ocenę dobrą - 14 pkt.;

- za ocenę dostateczną - 8 pkt.;

- za ocenę dopuszczającą – 2 pkt.

4. Punktacji podlegają oceny końcowe z zajęć edukacyjnych na świadectwie ukończenia szkoły z następujących przedmiotów:

W Technikum we wszystkich zawodach:

- j.polski, matematyka, j.angielski, informatyka

W Branżowej Szkole I Stopnia we wszystkich zawodach:

- j.polski, matematyka, j.angielski, informatyka

5. Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów.

6. Dodatkowe punkty możliwe do uzyskania za udział w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych przyznaje się zgodnie z § 6 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek.

7. Za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej uwzględnione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej przyznaje się 3 punkty.

8. Kandydatom do szkół ponadpodstawowych zwolnionym z egzaminu ósmoklasisty przelicza się oceny na punkty zgodnie z § 8.1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek.

9. Kandydaci do danej klasy przyjmowani będą według najwyższej punktacji, aż do wyczerpania miejsc.

10. W przypadku równej ilości punktów uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, w pierwszeństwie przyjmowani będą kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwość wyboru kierunku kształcenia, potwierdzonymi opinią Publicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

11. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w drugim etapie rekrutacji, brane będą pod uwagę następujące kryteria: wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą.

12. Kandydat może złożyć wniosek o przyjęcie do nie więcej niż trzech szkół, we wniosku określa się kolejność wybranych szkół od najbardziej do najmniej preferowanych.

§ 4

WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Pisemny wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej złożony do Dyrektora szkoły. Wniosek może być złożony w formie papierowej (wydrukowany z systemu elektronicznego i podpisany przez rodzica) lub przesłany w wersji elektronicznej (podpisany za pomocą profilu zaufanego).

2. Dwie fotografie.

3. Zaświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu wystawione przez lekarza uprawionego do badań profilaktycznych (obowiązuje kandydatów do technikum i branżowej szkoły I stopnia).

4. Potwierdzone kopie świadectwa i zaświadczenia o wyniku egzaminu ósmoklasisty (w pierwszym etapie rekrutacji).

5. Oryginały: świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, (w dalszym postępowaniu rekrutacyjnym).

6. Zaświadczenia o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów wymienionych w decyzji Kuratora.

7. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Publiczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, w tym Publiczną Poradnię Specjalistyczną (dotyczy kandydatów z niepełnosprawnością).

8. W celu udokumentowania dodatkowych kryteriów branych pod uwagę podczas rekrutacji rodzic ma obowiązek dostarczyć następujące dokumenty:

a) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,

b) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności

c) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka

d) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą.

§ 5

TERMINY REKRUTACJI:

1. Od 17 maja do 21 czerwca 2021r. - składanie wniosku o przyjęcie do szkoły.

2. Do 14 lipca 2021r. - weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczonych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności.

3. Od 17 maja do 26 lipca 2021r. - wydanie przez szkołę skierowania na badania lekarskie /medycyna pracy/ kandydatowi w przypadku złożenia przez niego wniosku rekrutacyjnego do szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe /szkoła pierwszego wyboru/.

4. Od 25 czerwca do 14 lipca 2021r. - uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty i o świadectwo ukończenia Szkoły Podstawowej /na tym etapie może być doręczona kopia świadectwa oraz wyniku egzaminu/.

5. Do 21 lipca 2021r. - weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym ustalonych przez wójta/burmistrza okoliczności wskazanych w oświadczeniach.

6. 22 lipca 2021r. - podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.

7. Od 23 lipca do 30 lipca 2021r. do godz. 15.00- potwierdzanie woli podjęcia nauki w danej szkole poprzez dostarczenie:

- oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej

- oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty /o ile nie zostały wcześniej złożone /

- zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu

8. 2 sierpnia 2021r. do godz. 14.00 - podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

9. 2 sierpnia 2021r. - poinformowanie Małopolskiego Kuratora Oświaty przez dyrektora szkoły ponadpodstawowej o liczbie wolnych miejsc w szkole.

§ 6

WARUNKI PRZYJĘĆ DO LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO DLA DOROSŁYCH:

1. Nauka w Liceum Ogólnokształcącym dla dorosłych odbywa się w systemie zaocznym.

2. Do szkoły może być przyjęty kandydat, który ukończył Zasadniczą Szkołę Zawodową lub Branżową Szkołę I Stopnia.

3. Kandydat, który ukończył Zasadniczą Szkołę Zawodową lub Branżową Szkołę I Stopnia zostaje przyjęty do klasy drugiej czteroletniego Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych - w tym przypadku kształcenie trwa trzy lata.

4. Terminy rekrutacji:

a) od 4 maja do 14 lipca 2021 r. – złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami.

b) do 21 lipca 2021 r. - weryfikacja złożonych wniosków i dokumentów.

c) 22 lipca 2021 r. godz.12.00 - podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.

d) do 28 lipca 2021 r. - potwierdzanie woli podjęcia nauki poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia Zasadniczej Szkoły Zawodowej lub Branżowej Szkoły I Stopnia.

e) 29 lipca 2021r . - podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych do szkoły.

f) do 24 sierpnia 2021 r. - rekrutacja uzupełniająca.

5.Dokumenty przyjmowane będą w sekretariacie szkoły codziennie w godz. 8.00-15.00.

Wymagane dokumenty:

- podanie

- dwie fotografie

- świadectwo ukończenia szkoły stanowiącej podbudowę programową - tj. Zasadniczej Szkoły Zawodowej lub Branżowej Szkoły I Stopnia

§ 7

PROCEDURA ODWOŁAWCZA, POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W terminie 7 dni od dnia ogłoszenia listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.

2. Uzasadnienie sporządza się w terminie do 5 dni od daty złożenia wniosku.

3. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie.od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.

4. Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Od rozstrzygnięcia dyrektora można się odwołać do sądu administracyjnego.

5. W przypadkach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy zawarte w dokumentach stanowiących podstawę prawną opracowania regulaminu.

 

 

Giełda podręczników

  • Urszula Woźnik-Batko

Giełda podręczników używanych dla uczniów klas ponadgimnazjalnych odbędzie się we wtorek 10 września 2019 r. od 10.00 do 11.30 w bibliotece szkolnej.

Deklaracja dostępności

  • p.lesniak

Deklaracja dostępności Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Sułkowicach

Wstęp Deklaracji

Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Sułkowicach stara się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej zszio.edu.pl

Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Sułkowicach

Adres korespondencyjny: 32-440 Sułkowice
ul. Szkolna 34

Telefon: tel. +48 12 273-20-08

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Data publikacji strony internetowej: 2008-02-10

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2018-03-11

Strona internetowa www.zszio.edu.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu wyłączeń wymienionych poniżej:

  • zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2019-04-26 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Sszkoły,
  • część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Szkoły.

Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • podwyższony kontrast tryb czarno-biały
  • podwyższony kontrast tryb czarno-żółty
  • podwyższony kontrast tryb żółto-czarny
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,

Data sporządzenia deklaracji

Deklarację sporządzono dnia 2020-09-01

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiodwykonawcę ZSZiO.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Waldemar Wolski

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

telefon: Telefon: +48 12 273-20-08

Procedura wnioskowo-skargowa

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna

W zakresie dostępności architektonicznej:

  1. Do budynku prowadzą 2 wejścia. Do obu wejść prowadzą schody. Przy hali laboratoryjno-warsztatowej znajduje się wejście do windy dla niepełnosprawnych.Wejście do budynku jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych. 
  2. Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze. Pomiędzy budynkiem głównym a częścią laboratoryjno-warsztatową znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich. W budynku znajduje się winda dla niepełnosprawnych. 
  3. Na kazdym piętrze znajdują się toalety dostosowane dla osób niepełnosprawnych
  4. Budynek posiada parking dla uczniów, rodziców i opiekunów, w tym miejsca wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
  5. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
  6. W szkole w każdym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu.Szkoły i jest bezpłatna dla osób głuchych.
  7. całym budynku znajdują się opisy w języku Braille'a.

Kontakt

Rekrutacja

Życie szkoły